Frakfritt over 500,
Sendes innen 1-3 dager*

Velkommen til norges største gullsmedbutikk på nett.

Sikker betaling
14 dager angrefrist

Kjøpsbetingelser

Priser

Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes omstendigheter Carpe Administrator ikke rår over, f eks vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endring av merverdiavgiften. Alle priser er inkl. 25 prosent merverdiavgift. Vi tar forbehold mot eventuelle trykk- og skrivefeil.

Betaling

Kredittkort

Når du betaler med kredittkort, sendes varen uten gebyr eller frakt ved ordre over 500,-. Ordrer under 500,- tillegges frakt og eksp.kostnad på 95,-. Ved eventuell retur går pengene tilbake til kortet ditt (evt fraktkostnad refunderes ikke). Vi aksepterer Visa og Mastercard. Alle kredittkort kjøp går vi DIBS betalingsterminal. DIBS er ledende på internett betalinger og har din sikkerhet som høyeste prioritet.

Pakker som ikke hentes

Dersom en pakke ikke hentes, belastes kunden de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering, sammenlagt kr 300,-.

Ikke send forskuddsbetaling

Vi kan ikke ta ansvar for penger, sjekker eller frimerker som sendes i brev. Personopplysninger benyttes kun til info og reklame fra Nettgullsmeden.no og CARPE Administrator. Du kan ved å henvende deg til CARPE administrator AS kreve at personopplysninger rettes eller slettes eller du kan reservere deg mot at dine personopplysninger anvendes for direktemarkedsføring. Forøvrig vises det til personopplysningsloven.

Force Majoure

Oppstår en situasjon som gjør det umulig for Carpe Administrator AS å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeur, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeur regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Bytte og retur

Handelen er ikke avsluttet før du har fått, prøvd og godkjent vareren du har bestilt. Derfor har du 14 dagers angrefrist. Er du ikke fornøyd, får du pengene tilbake! Returretten gjelder ikke dersom varen har synlige tegn på å være brukt. Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi innen 14 dager tilbake beløpet du har betalt (evt. fraktkostnad refunderes ikke) dersom hele ordren er returnert. Ved benyttelse av angreretten må kjøper betale returfrakt. Ønsker du å bytte størrelse, farge eller lignende betaler du kun frakt (gjelder ikke tilvirkningsvarer. Gullringer/diamantringer hvor ønsket byttestørrelse ikke er tilgjengelig på lager, vil bli belastet for størrelsesendring).
Ved spesialbestillinger og graverte produkter bortfaller angrefristen, og en slik vare kan kun returneres hvis varen har en feil eller mangel og da kun etter avtale med Nettgullsmeden.
Forlovelsesringer produseres etter bestilling og omfattes ikke av returretten. Endring av størrelse på forlovelsesringer ift. ordre belastes iht. gjeldende prisliste (avhenger av glatt ring, mønstret ring, diamanter, etc.). En glatt ring uten mønster reguleres kostnadsfritt innen 1 måned etter levering).

Benytt vedlagt angrerett skjema.

Slik går du frem:

1. Noter hva du returnerer og hvilken vare du eventuelt ønsker å bytte til.
2. Oppgi årsaken til at du ikke er fornøyd med varen.
3. Hvis du benytter deg av angreretten, vil et evt. frakt ikke bli refundert.

Tilbakebetaling

Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt, utenom returkostnader, dersom hele ordren er returnert. Ved spesialbestillinger bortfaller returretten. Graverte produkter eller spesialtilpassede produkter vil derfor bare kunne returneres etter avtale. Ved reklamasjon vil Nettgullsmeden.no dekke returkostnadene.

Skadet pakke

Alle pakker som sendes fra Carpe Administrator AS er forsikret. Dersom pakken og/eller innholdet er skadet når du får den, skal du med en gang gi beskjed til ditt utleveringssted. Dersom du oppdager at pakken er skadet først når du har åpnet den, returnerer du den til oss.

Leveringsmåte

Pakken din ankommer ditt utleveringssted eller hjem til deg i løpet av få dager etter at du har bestilt varene.

Garantier og reklamasjon

Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare grunnet feil/reklamasjon, returnerer du varen påført årsak/feil samt ditt navn, adresse og telefonnummer. Vi betaler tilbake dine fraktutlegg. Gjelder det en brukt vare, kontakt først Carpe Administrator AS på telefon 70 17 18 00 eller post@nettgullsmeden.no. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.